TAKWIL MIMPI

Semalam or tepatnya ketika aku bangun subuh lebih kurang 5.30 pagi, aku sebelumnya itu bermimpi suatu perkara yg agak pelik bagi aku...

aku bermimpi aku sedang baring di katil...or maybe sedang tidur...dengan tak semena - mena terbang dua ekor burung masuk melalui pintu tingkap bilik aku dan hinggap di telapak tangan aku...burung tu burung yang kecil sahaja...tak tahu apa nama burung tu tapi yang jelasnya memang burung yang biasa hinggap kat rumah- rumah tu la..kemudian, aku tergerak nak genggam tangan aku dengan harapan dapat tangkap dua ekor burung tu..tapi sayangnya, dua - dua terbang dengan pantas terbang meninggalkan aku...sebaik sahaja kedua ekor burung tu terbang, aku pun terus terjaga daripada tidur...

apa kah makna disebalik mimpi aku tu? Ya Allah, aku mohon kepada Mu kebaikan sekiranya mimpi itu benar dan aku berlindung kepada Mu daripada syaitan sekiranya mimpi itu merupakan mainan syaitan untuk menyesatkan aku........

Seriously, aku sangat - sangat memerlukan takwil mimpi aku tu....kerana aku begitu curious sangat nak tahu...dan jauh di lubuk hati aku, terdapat sedikit perasaan cemas dan risau..atas sebab apa dan kenapa, aku sendiri tak pasti....bimbinglah aku Ya Allah.....

1 comments:

Md.Ariff said...

2 perkara yang mungkin hadir dalam hidup kita ran. kita tidak boleh memilih kedua-duanya. kita harus pilih satu sahaja yang terbaik.

pandangan jak hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...